Soziale Medien - facebook, twitter, blog, youtube, google+ Schulung

Haupt-Reiter

Kurs Code

3246

Dauer

7 Stunden (usually 1 day including breaks)

Voraussetzungen

Überblick

Schulungsübersicht

Marketing on the Internet

  • What is socialmedia? phenomenon of online communities
  • Examples of current Internet campaigns
  • The main advantages of social media over traditional communication channels
  • Social Media and Advertising
  • Business benefits resulting from the campaign socialmedia
  • Selection of the communication channel
  • E-Consumers - participants rather than users - who they are, they are looking for and what you expect?
  • Basic terminology in e-marketing
  • Targeting online advertising
  • The performance indicators
  • Efficiency and optimization activities
  • Social networks: scopes, operation, function
  • Building a community around the brand - goals and methods
  • Engagement Marketing on social networks
  • Word of Mouth Marketing - Opportunities and threats and a code of good practice.
  • Viral Marketing - how to design a successful viral campaign
  • advertising campaigns
  • Handling of critical situations

Overview and specifications of basic communication platforms and their use in various industries

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Microblogs
  • Discussion Forums
  • YouTube
  • Our class
  • Company blog
  • Services news
  • Citizen journalism
  • Cooperation with bloggers

Image creation

  • Create a campaign image on the web
  • Basic principles of creating communication strategies in social media
  • Effective communication on the internet
  • Language Internet.
  • What to focus on and with what to give up.
  • Mobile technologies.
  • Rules for a good e-mailing
  • Newsletters

Analysis and monitoring whether our actions are achieving the intended benefits

  • Available analytical tools and their application in practice:
  • Statistics Facebook and YouTube
  • Google Analytics
  • Available Social Media Monitoring Tool
  • Practical measurement of ROI, the cost of obtaining the user / customer and their activation
  • Assessment of the impact of Social Media on the image of the brand as a whole

Case studies

Completion of training and assessment


Öffentlicher Klassenraum Öffentlicher Klassenraum
Teilnehmer aus verschiedenen Organisationen. Die Themen können hier nicht angepasst werden.
Von 1440EUR
(5)
Privater Klassenraum Privater Klassenraum
Die Teilnehmer sind aus einem Unternehmen. Externe Teilnehmer sind nicht erlaubt. Der Kurs ist speziell auf eine Gruppe zugeschnitten, Die Themen werden genau auf die Bedürfnisse der Teilnehmer abgestimmt.
Privater Fernkurs Privater Fernkurs
Der Anleiter und die Teilnehmer befinden sich an unterschiedlichen Orten und kommunizieren über das Internet miteinander.
Von 1090EUR
Angebot erfragen

Je mehr Teilnehmer, desto höher die Ersparnis pro Teilnehmer. Die Tabelle reflektiert den Preis pro Teilnehmer und dient zur Veranschaulichung. Die tatsächlichen Preise können jedoch abweichen.

Number of Delegates Öffentlicher Klassenraum Privater Fernkurs
1 1440EUR 1090EUR
2 945EUR 745EUR
3 780EUR 630EUR
4 698EUR 573EUR
Können Sie kein passendes Datum finden? Fordern Sie ein neues Kursdatum an >>
Zu teuer? Schlagen Sie einen Preis vor >>

Verwandte Kategorien


Kommende Kurse

OrtSchulungsdatumKurspreis (Fernkurs / Schulungsraum)
BremenFr, 2016-12-30 09:301090EUR / 1440EUR
DüsseldorfFr, 2016-12-30 09:301090EUR / 1440EUR
Frankfurt am MainFr, 2016-12-30 09:301090EUR / 1440EUR
HamburgFr, 2016-12-30 09:301090EUR / 1440EUR
StuttgartFr, 2016-12-30 09:301090EUR / 1440EUR

Spezialangebote

Course Discounts Newsletter

We respect the privacy of your email address. We will not pass on or sell your address to others.
You can always change your preferences or unsubscribe completely.

EINIGE UNSERER KUNDEN