Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership Schulung

Alle Preise zzgl. MwSt

Kurs Code

sdtpml

Dauer

35 hours (üblicherweise 5 Tage inklusive Pausen)

Überblick

Überblick

Dieser 5-tägige Kurs hilft den Teilnehmern, ihre strategischen Denk-, Planungs- und Managementfähigkeiten zu entwickeln, einschließlich der taktischen und operativen Anforderungen für eine erfolgreiche Implementierung in einem Bankumfeld. Der Kurs befasst sich mit den schwierigen Fragen des Konfliktmanagements, der Bewältigung von Veränderungen, was eine gute Führungskraft ausmacht und wie man ein Team motiviert. Anhand interaktiver Fallstudien und Branchenbeispiele werden die Teilnehmer ermutigt, Erfahrungen und Herausforderungen auszutauschen, um praktische und arbeitsorientierte Lösungen zu entwickeln, die sie zurücknehmen und tatsächlich nutzen können.

Das Hauptziel des Programms besteht darin, die Führungskräfte mit den Fähigkeiten auszustatten, das Geschäftsumfeld zu scannen, um profitable Geschäftsmöglichkeiten zu ermitteln, und Strategien zu entwickeln, um in einem zunehmend wettbewerbsorientierten Geschäftsumfeld Wettbewerbsvorteile zu erzielen. Das Programm bietet unter anderem auch Einblicke in die Best Practices und Verhaltensweisen von Führungskräften, die die Fähigkeit der Führungskräfte stärken, mit den Komplexitäten und Unsicherheiten des Managements eines leistungsstarken Finanzinstituts umzugehen.

Lernziele

Nach dem Besuch dieses Kurses haben die Teilnehmer folgende Möglichkeiten:

  • Beschreiben Sie die Hauptprobleme einer großen Bank.
  • Erläutern Sie die verschiedenen Ansätze zur Organisationsentwicklungsplanung.
  • Analysieren Sie das aktuelle Geschäftsumfeld und die Auswirkungen auf die Organisation.
  • Analysieren Sie Ressourcen innerhalb und außerhalb des Unternehmens.
  • Erläutern Sie die verschiedenen Ansätze für das Management der Strategie und fügen Sie sie in den Geschäftsplan ein.
  • Bewerten Sie die alternativen Entwicklungsstrategien, um die am besten auf die Bedürfnisse des Unternehmens abgestimmten zu empfehlen.
  • Ein tieferes Verständnis der strategischen Entwicklungspläne anwenden;
  • Diskutieren Sie objektiv die Risiken, Vorteile und Kosten, die mit der Umsetzung der neuen Strategie einhergehen, einschließlich der Konfliktbewältigung in einem Team.
  • Definieren Sie Ansätze für das Management der identifizierten Risiken.
  • Analysieren Sie die potenziellen (positiven und negativen) Auswirkungen auf Ihr Unternehmen, die sich aus der Umsetzung der neuen Strategie ergeben.
  • Konzipieren Sie Richtlinien, Systeme und Prozesse, um die aufkommenden strategischen Pläne erfolgreich umzusetzen.
  • Behandeln Sie die wichtigsten Schritte im Änderungsmanagement

Wer sollte teilnehmen

  • Produkt- / Service-Manager
  • Neu ernannte sowie etablierte Manager und Teamleiter
  • Abteilungsleiter
  • Senior Bank Manager
  • Personalleiter
  • Betriebsleiter
  • Marketing Manager

Methodik
Der Kurs besteht aus moderierten Workshops, die durch Fallstudien ergänzt werden, die aus einer Kombination von veröffentlichten Beispielen aus der Praxis und / oder praktischen Erfahrungen stammen. Den Teilnehmern wird auch die Möglichkeit geboten, in kleinen Gruppen Ideen und Strategien zu synthetisieren und das Material im Kontext ihrer eigenen Organisationen / Abteilungen anzuwenden. Offene Forumsdiskussionen werden ebenfalls ein Schlüsselelement sein.

Machine Translated

Schulungsübersicht

Session 1: Strategic Thinking

  • The meaning of ‘Strategic’
  • Three Core areas of Corporate Strategy
  • Process, Content Context
  • Process linking the three core areas

Session 2: The Challenges of Leadership

  • Management & leadership
  • Leadership theories
  • Expectations of leaders and their staff
  • Identifying leadership traits
  • What makes a good leader
  • Inspiration, impact and charisma in leadership versus the “loner”
  • Transformational leadership

Case Study/Exercise

Session 3:  Establishing a Vision

  • ‘Mission’ Vs ‘Vision’
  • Why strategic plans fail and how to avoid failure
  • Agreeing a Robust Vision
  • The Need for Clarity and Measurability
  • Getting Buy-in to the Vision

Case Study/Exercise

Session 4:  Becoming Strategic

  • ‘Strategic planning & thinking
  • Developing techniques to think strategically
  • Communication
  • Identifying critical skills needed to succeed

Case study/Exercise

Major Case Study Workshop :  Delegates will be asked in small groups to agree a plan to launch a new bank or bank strategy after carrying out analysis of Current Business Environment and Influences. The plan should assess resources Current Business Environment and Influences against the vision.

Session 5:  Analysing the Current Business Environment and Influences

  • External Environments
  • The General Environment
  • What are the Key Influences Impacting
  • Business Product/Service Cycles
  • Customer Analysis 

Case Study/Exercise

Session 6:  Analysis of Resources

Analysing the Orga​nisation

  • The holistic approach
  • Silo Issues
  • Cross Organisational Assessment
  • Assessment:
    • Financial, Human Resources, Operations, Systems, Style

Case Study/Exercise

Session 7:  Motivation & Change Management

  • Motivational theory
  • Practical motivation
  • Money as a motivator
  • Change agents
  • Resistance to change
  • The DREC curve
  • Approaches to change management

Case Study/Exercise

Session 8: Establishing the Strategy

  • Turning ‘Vision into Reality’
  • Creation of Strategic Movement
  • Developing Strategic Options 
  • Strategy Implications
    1. Identifying the Stakeholders
    2. Cross Organisational Buy-in
    3. Potential conflict areas
    4. Countering Objections

Case Study/Exercise

Session 9: Projects and Measures of Success

  • New Projects Vs Business as Usual
  • The need for KPM’s
  • Measurement approaches
  • Using the Scorecard Approach
  • Key business drivers and traceability
  • Hard & Soft Measures
  • Establishing a metrics framework
  • Project Tracking
  • Risk reporting

Case Study/Exercise

Session 10: The Implementation Process

  • Resource allocation, strategic planning and control
  • Planning tools
  • Objectives
  • Tasks
  • Communications
  • Resource Allocation
  • Resource characteristics
  • Building the team
  • Projects Vs ‘Business as Usual’

Case Study/Exercise

Session 11: Managing the Strategic Change including Conflict Management

  • The need for conflict – is it healthy
  • Conflict as a problem
  • The causes of conflict
  • Managing, mitigating and/or avoiding conflict
  • The impact of the change and managing the effects
  • Selling the benefits of change to the organisation
  • Minimising the downside
  • Keeping the plan on track

Case Study/Exercise

Session 12: Assessing Your Team

  • Preparatory work
  • Personnel files
  • Work Records
  • Other colleagues
  • Meetings
  • Discussion groups & Forums

Case Study/Exercise: Two delegates will role play manager/team member at an initial encounter. Group will de-brief in friendly manner and discuss.

Session 13:  Dealing With people

  • Management styles
  • Behavioural styles
  • Bank cultural style
  • Bank and management policy style
  • Your personal style
  • Meetings
  • One to one encounters
  • Overcoming resistance
  • Dealing with your own bosses
  • Selling issues and challenges to your team

Case Study/Exercise: Your boss wants you to re-allocate some responsibilities. ~the staff concerned will not like it – they are nervous of change. How will you handle this?

Session 14:  Communication Skills

  • Different styles
  • Corporate/Management style
  • Oral, written, electronic
  • Encouraging two way communication
  • Encouraging esprit de corps
  • Using “Top down” directives
  • Dealing with resistance

Case Study/Exercise:  Your predecessor held weekly team meetings but chose not to chair them, selecting a senior employee instead. Do you agree with this? Would you change it? If so, how?

Session 15:  Management styles

  • Textbook definitions
  • Your preferred style
  • Your institutions style, your boss’s Style
  • What works best for your department
  • What works best for the team

Case Study/Exercise:  Do you think the collegiate style of management favoured by most management gurus is the best?

Session 16:  The Role of a Manager

  • The move from Team member to Supervisor
  • The role in ensuring my Team achieves Team goals
  • Ensuring the Team continuously improves
  • Managing the whole role – time management & effective goal setting
  • Leadership ‘Presence’ – looking like the Leader
  • The Influence of Supervisor Behaviour – on the Team, on each Team Member
  • The focus of the effective Supervisor

Case Study:  You have been promoted ahead of a colleague and friend who is obviously disappointed. How should you handle this?

Session 17:  Managing Problems

  • Dealing informally, semi formally and formally
  • Methods of problem solving
  • Enlisting help and guidance
  • Resolution
  • Referral

Case Study/Exercise: Your staff are not performing because there is too much work. Your boss disagrees and tells you to manage. How do you handle this seemingly impossible brief?

Session 18:  Motivation

  • Basic motivating factors
  • Creating the right environment
  • Carrot/stick approach
  • Nurturing
  • Patronage

Case Study/Exercise:  How would you persuade your team to work on a weekend without extra reward?

 Session 19:  Delegation

  • The art of delegation
  • When to delegate
  • Supervising
  • Avoiding overkill
  • Monitoring
  • What is trade finance

Case Study: You have asked your deputy to prepare the preliminary budget for your department. How do you monitor the process without treading on toes? At what point would you take over and how would you handle this?

Session 20:  Conflict & Resolution

  • Main causes
  • Resolution methods
  • Involving management
  • Dealing with challenges to your authority
  • Formal procedures

Case Study: You ask a junior to carry out a task. They say they are too busy, but you insist. They say no again, publicly. How should you handle this direct challenge to your authority?

Session 21:  Staff appraisals

  • Importance
  • Objective
  • Remuneration considerations
  • Appraisal
  • Encouragement and guidance
  • Dealing with weaknesses

Case Study:  You have been asked to select one person for promotion from two candidates and to tell both the outcome. How do you handle the unsuccessful individual?.

Erfahrungsberichte

★★★★★
★★★★★

Verwandte Kategorien

Kombinierte Kurse

Sonderangebote

Sonderangebote Newsletter

Wir behandeln Ihre Daten vertraulich und werden sie nicht an Dritte weitergeben.
Sie können Ihre Einstellungen jederzeit ändern oder sich ganz abmelden.

EINIGE UNSERER KUNDEN

is growing fast!

We are looking for a good mixture of IT and soft skills in Germany!

As a NobleProg Trainer you will be responsible for:

  • delivering training and consultancy Worldwide
  • preparing training materials
  • creating new courses outlines
  • delivering consultancy
  • quality management

At the moment we are focusing on the following areas:

  • Statistic, Forecasting, Big Data Analysis, Data Mining, Evolution Alogrithm, Natural Language Processing, Machine Learning (recommender system, neural networks .etc...)
  • SOA, BPM, BPMN
  • Hibernate/Spring, Scala, Spark, jBPM, Drools
  • R, Python
  • Mobile Development (iOS, Android)
  • LAMP, Drupal, Mediawiki, Symfony, MEAN, jQuery
  • You need to have patience and ability to explain to non-technical people

To apply, please create your trainer-profile by going to the link below:

Apply now!

This site in other countries/regions