ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management Schulung

Haupt-Reiter

Duration Dauer

21 Stunden (usually 3 days including breaks)

Requirements Voraussetzungen

Basic working knowledge of IT or experience of working in a customer service role

Overview Übersicht

The ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management course provides comprehensive first-level training for anyone involved in provision, support, and delivery of IT Services and is aimed at all levels of IT professionals, Customers, and Users involved in the provision or receipt of IT Services. The course culminates in an optional one-hour multiple-choice examination for the Foundation Certificate in IT Service Management and is a pre-requisite for further training in ITIL that leads to the ITIL Expert Certificate in IT Service Management.

Requirements Certification

Course Outline Schulungsübersicht

Service Management as a Practice

  • Efficient development of new services and the improvement of existing services
  • Good practice
  • Functions, Roles and Processes

Service Strategy: overall business aims and expectations

  • Types of Service Provision
  • Service Portfolio Management
  • Financial Management
  • Demand Management
  • Business case

Service Design: developing a solution to meet the needs of the business

  • Service Catalogue Management
  • Supplier Management
  • Service Level Management
  • Availability Management
  • Capacity Management
  • IT Service Continuity Management
  • Information Security Management

Service Transition: implementing service designs so that service operations can manage the services

  • Service Asset and Configuration Management
  • Change Management
  • Knowledge Management
  • Release and Deployment Management

Service Operation: day to day, business as usual activities

  • Incident Management
  • Problem Management
  • Request Fulfilment
  • Event Management
  • Access Management
  • Functions: Service Desk, Technical Management, Operations Management and Applications Management

Continual Service Improvement: how to improve the cost effectiveness and efficiency of service provision

  • CSI Model
  • Deming Cycle

Examination

  • Multiple choice
  • 40 questions per paper
  • 26 marks required to pass (out of 40 available) - 65%
  • 60 minutes duration

If taking an exam, candidates are required to provide a Photo ID with a valid signature e.g. driving license, passport or named work ID badges prior to sitting their exam. Failure to produce this ID will result in their exam results being withheld until proof of ID is provided.

Buchungen, Preise und Anfragen

Öffentlicher Klassenraum Öffentlicher Klassenraum
Von 3760EUR
(53)
Öffentlicher Klassenraum
Teilnehmer aus verschiedenen Organisationen. Die Themen können hier nicht angepasst werden.
Privater Klassenraum
Die Teilnehmer sind aus einem Unternehmen. Externe Teilnehmer sind nicht erlaubt. Der Kurs ist speziell auf eine Gruppe zugeschnitten, Die Themen werden genau auf die Bedürfnisse der Teilnehmer abgestimmt.
Privater Fernkurs
Der Anleiter und die Teilnehmer befinden sich an unterschiedlichen Orten und kommunizieren über das Internet miteinander. More Information

Je mehr Teilnehmer, desto höher die Ersparnis pro Teilnehmer. Die Tabelle reflektiert den Preis pro Teilnehmer und dient zur Veranschaulichung. Die tatsächlichen Preise können jedoch abweichen.

Number of Delegates Öffentlicher Klassenraum Privater Fernkurs
1 3760EUR 3560EUR
2 2335EUR 2210EUR
3 1860EUR 1760EUR
4 1623EUR 1535EUR
Können Sie kein passendes Datum finden? Fordern Sie ein neues Kursdatum an >>
Zu teuer? Schlagen Sie einen Preis vor >>

Verwandte Kategorien

Course category

Kombinierte Kurse


Kommende Kurse

OrtSchulungsdatumKurspreis (Fernkurs / Schulungsraum)
DüsseldorfDi, 2017-06-13 09:303560EUR / 4210EUR
PotsdamDi, 2017-06-13 09:303560EUR / 4210EUR
ErfurtFr, 2017-06-16 09:303560EUR / 3760EUR
Berlin Mo, 2017-06-26 09:303560EUR / 4360EUR
StuttgartMo, 2017-06-26 09:303560EUR / 4210EUR

Spezialangebote

Course Discounts Newsletter

We respect the privacy of your email address. We will not pass on or sell your address to others.
You can always change your preferences or unsubscribe completely.

EINIGE UNSERER KUNDEN